tirsdag, oktober 31, 2006

Vafler eller ej?

Jeg ved ikke om det er den ultimative vaffelopskrift, men den er i hvertfald god og gennemprøvet af mig, mine børn og deres kammerater. Den er tyvstjålet fra 'Isabellas desserter':

Til 4 personer
½ l piskefløde
4 dl hvedemel
½ dl koldt vand
1 knivspids salt
1 spsk. sukker
50 g smeltet smør

Fløden piskes til skum. Vend forsigtigt melet i, derefter vand, salt og sukker. Til sidst vendes det smeltede smør i.
Skal spises STRAX - med sukker og/eller syltetøj

Jeg stiller gerne op til en gang vaffelbagning, men men men - der skal altså flere vaffeljern på bordet end mit - ellers bliver ventetiden for lang.

17. eller 24. november?

Hilsen Eva

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vafler! Så afgjort! Jeg stiller gerne mit jern til rådighed d. 17. o/e d. 24. november.
:-)

Fredagskage sagde ...

Tak for opskriften.
Bliver afprøvet. Passer lige til mine flødeskumstendenser.
Netto har billige vaffeljern på tilbud for tiden, så der er chancen for at købe og låne ud.
Jeg kan både den 17. og 24. nov.
Hvem laver syltetøj?
Gitte G.

Anonym sagde ...

Ligefrem lave syltetøj?
Jeg vil gerne købe jordbærsyltetøj (fra den gamle fabrik!)