fredag, oktober 20, 2006

Så skete det igen.....

Ja, så skete det desværre igen......jeg "kom til" at købe endnu et studenterbrød igår!
Jeg havde været utrolig kagetrængende hele dagen, og man må jo huske på, at min krop ikke havde modtaget nogen form for kagenæring i flere dage, så derfor kulminerede min letpåvirkelige sukker tilstand igår!
Jeg havde leget lidt med tanken i løbet af dagen, at det da måske kunne være meget rart med et studenterbrød, så efter at ha' handlet i Brugsen stoppede jeg cyklen foran "kakerlak bageren" på hovedgaden - lige overfor apoteket.....(jeg ved faktisk ikke hvad bageren rigtig hedder, men af uransagelige grunde har den altid heddet det i min familie - på trods af, at vi aldrig har set en kakerlak der nogensinde). Det er på ingen måde de bedste studenterbrød i byen - men det er tilgengæld de største! og hele konceptet med kvantitet frem for kvalitet kan også være tiltalende for en kageelsker som mig - især en der ikke har fået dækket sit sukkerbehov gennem mange dage. Nå, men jeg købte en af de store mutant studenterbrød med hjem (de er faktisk så høje at man ikke kan gabe over dem), men da tiden oprandt hvor jeg skulle til at fortære det, havde jeg pludselig ikke specielt meget lyst!. Årsagerne til dette er nok mange - jeg havde spist en urimelig stor mængde aftensmad, så jeg var helt bombet, og dels så studenterbrødet altså ikke så lækkert ud. Farven var en kedelig og ubestemmelig lysebrun, og jeg havde (endnu en gang) fået trykket det på vej hjem, således at det nu havde en sjov kileform, og så tror jeg endvidere at det var en af de dage, hvor bageren havde mange rester tilbage, for der var virkelig mange underlige klumper i forskellige størrelser der stak ud af det.......!
Men ned skulle det jo, for det var jo købt og betalt :-) så jeg tvang det i mig - det smagte nu udmærket, og alene det faktum at jeg er i stand til at komme på arbejde idag, tyder jo på at jeg ikke er blevet syg af det - og det er jo altid positivt! Men allerede halvvejs igennem kageprøvelsen nåede jeg kvalmetærsklen - det er altså et virkelig stort brød!! - men det lykkdes mig da at spise det færdigt, omend jeg havde det lidt spøjst i maven bagefter og var virkelig stopmæt (og ikke på den behagelige måde)........
Men på trods af alt dette, tror jeg nu alligevel, at det var en meget god oplevelse for mig, min lyst til studenterbrød kan nu nemlig ligge på et meget lille sted - og jeg har lovet mig selv, at jeg ikke vil spise et til før tidligst i det nye år!
Om jeg så kan overholde det løfte.....tja, det må tiden jo vise :-)

hilsen Martin

Ingen kommentarer: