lørdag, maj 03, 2008

Kageorgie


I onsdags var der kageorgie - en treretters menu!

Miriam gav både Waleskringle og jordbærtærte i anledning af sin fødselsdag!

Vi sagde tillykke, og fik lagt en god bund før desserten:
Rønholterne...




Og hvordan er de så , Rønholterne?

Besværlige at frembringe, siger bagermesterefterkommeren.

Men resultatet er en dejlig småkage, helt igennem! Meget sprød og velsmagende.

En moderne småkage, der fint vil matche diverse cookies på smarte caffè latte-steder!

Man skal bare styre sig, da der nok er ca. 2000 kcal pr. 100 g...


Til sidst et vigtigt spørgsmål ifm småkageopbevaring:

Lise spørger om det er ok at putte småkager i plastbøtter, men Britt siger de bliver bløde!

Hvad er bedste opbevaringsmetode?

/wlm

4 kommentarer:

Fredagskage sagde ...

Ih, hvor ser det dejligt ud! .-)
Jeg ventede nede ved betjentstuen hele dagen, på at de skulle komme med fjerlånenene, men ak, stor var min skuffelse da de kun kom tilbage med bøger....ingen kager! :-( (dem kunne I da godt sende rundt....)
heldigvis har jeg smagt Rønholterne derhjemme - men Waleskringlen så nu også god ud!

Fredagskage sagde ...

ups - jeg har glemt at under skrive mit indlæg....

vh
Martin

Anonym sagde ...

Tak Rønholt - for rønholterne. De var stadig sprøde og lækre her 14 dage efter (rart at du betænkte mig med kage!)
vh
Leif

Rikke sagde ...

De ser sørme gode ud, de Rønholtere.

Med hensyn til opbevaring, må det da komme an på en prøve.
Der skal bages en stor portion småkager (stor for at sikre, at alle kager ikke er spist inden eksperimentet er gennemført). Og så må de jo deles op i metalkagedåser, Tupperwarebøtter, plastikposer, papirsposer, papkasser, Vita Wrap og hvad man ellers kan finde på.
Måske henholdsvist et tørt og varmt sted, tørt og koldt sted, frit fremme på køkkenbordet o.s.v.

Men på den anden side... Der skal så nok bages en hel del kager...

Vh
Rikke